Quinta essentia
Pocta franko-vlámské polyfonii a 500. výročí úmrtí Pierre de la Rue
Anežská 12, Praha 1, 110 00
Program
Josquin des Prez (1450 až 1455 – 1521)
Nymphes des bois – La Déploration sur la mort de Johannes Ockeghem /
Lesní žínky – Nářek nad smrtí Johannese Ockeghema
(chanson-motet z Le VIIième livre des chansons à cincq et six parties, Tielman Susato, Anvers 1545)
Pierre de la Rue (cca 1452 – 1518)
Missa de Sancta Cruce (Austrian National Library, Mus. 15496)
Fors seulement (chanson, Austrian National Library, Mus. 18746)
Alexander Agricola (1445/46–1506)
Je n’ay dueil (chanson, British Museum London, MS Royal 20A XVI)
Pierre de la Rue
Doleo super te (motet z Chansonnier of Marguerite of Austria, Brusel, Koninklijke Bibliotheek, Ms. 228)
Nicolas Gombert (cca 1495 – cca 1560)
Mille regretz (chanson z Selectissimae necnon familiarissimae contiones, Augsburg, Friesstein, 1540)
Josquin des Prez
Stabat Mater dolorosa („Si placet“ pars, motet, Rokycanská hudební sbírka ROk A V 22)
Anotace
Cappella Mariana: Skvostná pocta vlámské polyfonii a Pierru de la Rue
Harmonie online, 12. 4. 2018, Lucie Hradilová
Cappella Mariana v prostorách kostela sv. Salvátora v Klášteře sv. Anežky České navodila úchvatným způsobem meditativní plynutí renesanční polyfonní hudby, a to mj. i excelentní intonací. Jejich působivé závěry skladeb v kontrastu s následným tichem nechávaly v člověku příjemně doznít spirituální a povznášející atmosféru, kterou tato hudba v sobě nese. A tak byl závěrečný aplaus publika velmi vřelý a členové souboru poté ještě zopakovali Gombertův chanson Mille regretz. Nezbývá, než jim poblahopřát k výjimečnému koncertu a popřát, ať se podpora, kterou pro své exkluzivní projekty potřebují, stává u těch, kteří podpořit mohou, samozřejmostí. Zcela si ji zaslouží.
Umělci
Vojtěch Semerád – umělecký vedoucí, tenor
Hana Blažíková, Barbora Kabátková – soprán
Tomáš Lajtkep – tenor
Lieven Termont – baryton
Jaromír Nosek – bas