Mír na Parnasu

350. výročí narození Françoise Couperina

Úterý 09. 10. 2018 | 19.30 Břevnovský klášter, Tereziánský sál
Markétská 1, Praha 6

Umělci

Lenka Torgersen – barokní housle, nastudování

Vojtěch Semerád – barokní housle

Hana Fleková – barokní violoncello, viola da gamba

Jan Krejča – teorba

Erich Traxler – cembalo

Martina Bernášková – flauto traverso

Jana Semerádová – flauto traverso, umělecká vedoucí

Program

Jean-Féry Rebel (1666–1747)

Tombeau de Monsieur de Lully

(Recueil de douze Sonates à II. et III. parties avec la basse chiffrée, Septiéme Sonate, 1712)

 

François Couperin (1668–1733)

Le rossignol-en-amour & Double du rossignol / Zamilovaný slavík (Troisième livre de pièces de clavecin, 14ème ordre de clavecin)

La douce et piquante / Jemná a vtipná

(Troisième livre de pièces de clavecin, 14ème ordre de clavecin)

 

Antonio Vivaldi (1678–1741)

Sonata d moll, Op. 1, No. 12 „La Follia“ RV 63, 1705

 

François Couperin

Les Ombres errantes / Bludné stíny

(Quatrième livre de pièces de clavecin, 25ème ordre de clavecin)

 

François Couperin

Le Parnasse ou l’Apothéose de Lully, 1725

Anotace

Collegium Marianum zahájilo Barokní podvečery a na Parnasu zavládl mír
Harmonie online, 11. 10. 2018, Lucie Hradilová

 

Z koncertu jsem odcházela s přáním mít klíč od tohoto domu francouzské barokní hudby a smět se tam vracet. Věřím, že jsem nebyla v publiku sama a že se ještě v podání Collegia Mariana dočkáme podobných svěžích a obohacujících pohledů do hudební minulosti Francie.

Koncertní sály

Břevnovský klášter, Tereziánský sál

Markétská 1, Praha 6

Ukázat na mapě

Umělci

Collegium Marianum

Collegium Marianum

Pražský soubor Collegium Marianum se od svého založení v roce 1997 věnuje provádění hudby 17. a 18. století se zaměřením na české a ve střední Evropě působící autory. Jako jeden z mála takto profilovaných profesionálních souborů v ČR má na repertoáru nejenom koncertní díla, ale pravidelně se také věnuje scénickým projektům.
 
Soubor působí pod uměleckým vedením flétnistky Jany Semerádové, která zároveň hostuje jako sólistka u významných evropských orchestrů. Badatelská činnost Jany Semerádové, stejně jako její studium barokní gestiky, deklamace a tance umožnily rozšířit umělecký profil souboru od čistě hudebního zaměření k propojení s barokním tancem a divadlem a jsou také předpokladem nevšedních dramaturgií souboru s řadou novodobých premiér děl hudební historie. Soubor úzce spolupracuje s významnými evropskými dirigenty, sólisty, režiséry či choreografy jako jsou Andrew Parrott, Hana Blažíková, Damien Guillon, Peter Kooij, Sergio Azzolini, François Fernandez, Simona Houda-Šaturová, Benjamin Lazar, Jean-Denis Monory či Gudrun Skamletz.
 
Soubor Collegium Marianum se těší uznání zahraniční i české odborné kritiky a pravidelně natáčí pro Českou televizi, Český rozhlas a zahraniční rozhlasové stanice. Vystoupení souboru na festivalech a prestižních pódiích jako například Tage Alter Musik Regensburg, Bachfest Leipzig, Utrecht Oude Muziek Festival, Musikfestspiele Potsdam, Mitte Europa, Festival de Sablé, Klang Vokal Dortmund, Palau Música Barcelona, Pražské jaro, Svatováclavský hudební festival a Concentus Moraviae byla přijata s velkým úspěchem. V roce 2008 soubor zahájil úspěšnou spolupráci s hudebním vydavatelstvím Supraphon, které v rámci řady „Hudba Prahy 18. století“ vydalo již osm jeho nahrávek.