Forlana
Benátská noc à la française aneb z Benátek do Versailles
Vodičkova 699/28, Praha 1 - Nové Město, 110 00
Program
Antonio Vivaldi (1678–1741)
Sinfonia ze serenaty La Sena festeggiante RV 693, 1726
André Campra (1660–1744)
Marche du Carnaval, La Villanelle, Bourée, Forlana
z opéra-balletu Le carnaval de Venise, 1699
Chaconne z opéra-balletu Les Fêtes Vénitiennes, 1710
Jean-Marie Leclair (1697–1764)
Forlana z Deuxième Récréation de Musique opus 8, 1737
Michele Mascitti (1664–1760)
Passagaglia variata z Concerta grossa č. 4 opus 7, 1727
Jean-Baptiste Lully (1632–1687)
Ritournelle Italienne, Chaconne des Scaramouches,
Trivelins et Arlequin, Canarie, Premier Air des Espagnols
z comédie-balletu Le Bourgeois Gentilhomme LWV 33, 1670
Georg Friedrich Händel (1685–1759)
Sarabande ze Suity g moll HWV 432
Jean-Baptiste Lully
Passacaille d’Armide z opery Armide LWV 71, 1686
André Campra
Sinfonia z opéra-balletu Le carnaval de Venise, 1699
Antonio Vivaldi
Concerto g moll La notte RV 439
Anotace
Benátská slavnost po francouzsku: Roztančené Collegium Marianum
Harmonie online, 4. 5. 2018, Dina Šnejdarová
Orchestr v jednotně černém oblečení se v průběhu večera přeskupoval jako stíny v odlesku slavnostního ohňostroje a přesouval se po jevišti - vyjma skupiny basso continuo - tak, aby s tanečnicí tvořil vzájemně se ovlivňující symbiotický útvar. Činil tak s elegancí postrádající křiklavou teatrálnost, která by tomuto souboru neslušela a do které se naštěstí nenutí.
Jindy pohybově výrazná Jana Semerádová nedala tentokrát plný průchod svému temperamentu, aby zachovala navozenou atmosféru a aby mohla více vyniknout sólistka, která si záhy podmanila celé hlediště. Není divu, protože výrazový, pohybový a choreografický rejstřík Gudrun Skamletz je skutečně pozoruhodný. Dokáže s ladnou důstojností dostát všem pravidlům barokního tance, což ukázala zvláště v působivě ztvárněné rekonstrukci passacaille z opery Armide Jeana-Baptisty Lullyho, za pár vteřin se z královny proměnit v klauna, ptáka, španělskou vědmu, poškádlit hudebníky, komunikovat s publikem a neztratit snad ani na vteřinu svou taneční graciéznost. Zároveň se nebojí opustit zcela historicky poučenou interpretaci a nabídnout publiku prvky moderních tanečních technik, jež do hudebního kontextu zapadají s okouzlující samozřejmostí.
Umělci
Jana Semerádová – umělecká vedoucí, flauto traverso
Lenka Torgersen – koncertní mistr
Vojtěch Semerád – housle
Magdalena Malá, Andreas Torgersen – viola
Martina Bernášková – flauto traverso
Marek Niewiedzial, Inge Marg – hoboj
Kim Stockx – fagot
Petr Hamouz – violoncello
Sebastian Knebel – cembalo
Chantal Rousseau – kostýmy
Jaroslav Beneš – osvětlení
Koncertní sály
Vodičkova 699/28, Praha 1 - Nové Město, 110 00
Ukázat na mapě