Andělé a pastýři
Vánoce v barokním Římě a Paříži
Dušní/U Milosrdných, Praha 1 - Staré Město
Program
Giacomo Carissimi (1605–1674)
Salve, salve puellule
Georg Muffat (1653–1704)
Florilegium primum, Ouverture No. 3 „Gratitudo“
Ouverture, Balet, Air, Bourrée, Gigue, Gavotte, Menuet
Marc-Antoine Charpentier (1653–1704)
Alma redemptoris Mater, H. 44
Symphonie, H. 529
Bernardo Pasquini (1637–1710)
Pastorale
Marc-Antoine Charpentier
Anciennes Ô de l’Avent „O Sapientia“, H. 37
Domenico Zipoli (1688–1726)
Pastorale per il Santissimo Natale (Sinfonie da chiesa, op. 2, 1709)
přestávka
Alessandro Stradella (1639–1682)
Sinfonia avanti la Cantata
Aria del Angelo „Sù, Pastori, alla gioia“
(Cantata per il Santissimo natale „Ah! Troppo è ver“)
Aria di Pastore „Mentre ingemmano il suo viso“
(Cantata per il Santissimo natale „Si apra col riso“)
Carlo Ambrogio Lonati (cca 1645 – cca 1715)
Sinfonia a 3, Allegro
Marc-Antoine Charpentier
Dialogus inter Angelos et Pastores (Histoire de la nativité, H. 420)
Anotace
Francouzská vánočka a italské cukroví z kuchyně Collegium Marianum
Harmonie online, 30. 12. 2018, Eva Polívková
Dialogus inter Angelos et Pastores, dílo, jakkoli hodnotné, by patrně nepůsobilo jako vyvrcholení celého programu, kdyby mu nebylo tak důmyslně pomoženo. Jednoduché, ale působivé světelné efekty, jevištní pohyb, náznakový tanec, vyvýšení anděla na kazatelnu skutečného kostela, to vše zajistilo vedle pastvy pro uši i pastvu pro oči.
Umělci
-
Collegium Marianum
-
Hana Blažíková
soprán -
Vojtěch Semerád
tenor -
Tomáš Lajtkep
tenor -
Jaromír Nosek
bas
COLLEGIUM MARIANUM
Jana Semerádová – flauto traverso, umělecká vedoucí
Lenka Torgersen – koncertní mistr
Magdalena Malá – housle
Andreas Torgersen – viola
Mélusine de Pas – viola da gamba
Ján Prievozník – violone
Jan Krejča – teorba
Sebastian Knebel – varhany
Martina Bernášková – flauto traverso